Friday, September 12, 2014

Review Tentang Ephyra (Part 1)

Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ni penghulu segala hari iaitu hari Jumaat yang penuh barakah buat seluruh umat Islam. Beramallah sebaik mungkin ye kawan-kawan untuk kita ambil fadhilatnya.

Hari ni nak cerita pasal produk ephyra yang saya baru ambil hari ni. Wah, teruja sekejap.

Kenapa saya teruja dengan produk ni?

Ha, sebab antara khasiat dan kelebihannya ialah menambahkan susu ibu! Kira macam produk milk booster tu. Tapi ephyra ni bukan khusus untuk ibu menyusu sahaja. Banyak lagi khasiatnya. Jom kita tengok apa kelebihan ephyra ni.

KHASIAT


  • Menyerlahkan kejelitaan wajah
  • Meningkatkan keanjalan dan kehalusan kulit
  • Membantu memulihkan kulit yang bermasalah
  • Membantu menentang penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  • Membantu melancarkan sistem pencernaan
  • Mengurangkan tahap kolestrol
  • Membantu membekalkan tenaga
  • Meningkatkan metabolisme
  • Memelihara sistem kardiovaskular
  • Menjadikan rambut yang lebih sihat, lembut dan bersinar

KANDUNGAN

Kolagen Marin: Kolagen merupakan struktur protein utama yang terkandung dalam tisu penghubung manusia dan hidupan lain seperti ikan dan mamalia serta kaya dengan khasiat untuk kesihatan tubuh badan manusia termasuklah pada bahagian kulit. Kolagen berupaya mengekalkan dan meningkatkan kehalusan dan keanjalan kulit di samping menggalakkan proses pemulihan luka, mengurangkan kesan parut dan kedutan serta menentang proses penuaan kulit. Selain itu, kolagen juga berperanan membakar lemak, memelihara sel-sel tubuh dan meningkatkan tahap metabolisme sekaligus membantu mengurangkan berat badan yang berlebihan.

Acai: Beri Acai merupakan tumbuhan yang sering terdapat di hutan hujan Amazon dan mengandungi pelbagai khasiat untuk memelihara kesihatan. Acai bersifat antioksidan yang mampu mengurangkan kesan radikal bebas sekaligus membantu mencegah daripada penuaan dan kerosakan sel. Selain itu, Acai turut berfungsi membekalkan tenaga kepada tubuh badan selain berupaya menyahtoksin, memperbaiki tona kulit agar ia lebih sekata, dan melancarkan lagi peredaran darah seterusnya menggalakkan fungsi organ dalaman.

Gam Akasia (Gam Arab): Gam Akasia atau Manna kaya dengan serat dan membantu mengurangkan kolestrol, selain berfungsi untuk membantu dalam menyerap nutrien dan meningkatkan sistem imun dengan sifatnya sebagai bahan prebiotik. Di samping itu, ia turut berupaya mengatasi masalah kulit yang tidak anjal dan membantu memulihkan cirit-birit dan perut kembung.

Tomato: Tumbuhan yang sering menjadi ramuan dalam produk kecantikan ini tidak dinafikan khasiatnya untuk mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit. Tomato terbukti dapat mengecilkan pori-pori, menghilangkan bintik-bintik hitam, mengawal penghasilan minyak pada wajah, mengekang pertumbuhan jerawat di samping mengatasi masalah kulit kusam dan melindungi kulit daripada sinaran ultraungu yang boleh merosakkan kulit.

L-Glutathione: Sejenis asid amino yang juga dipanggil Gluta ini berperanan sebagai anti-oksida yang paling berkesan untuk mencantikkan kulit. Ia terbukti mampu mengatasi masalah kulit yang kemerahan, bersisik dan kering di samping membantu mempercepatkan pemulihan luka. Di samping itu, bahan ini turut berupaya menyahtoksin dan meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu menentang penuaan dan kerosakan sel.

Astaxanthin: Astaxanthin yang merupakan pigmen organik ini bersifat antioksidan yang berperanan meneutralkan racun dalam tubuh badan selain membantu menentang penuaan dan merawat kerosakan kulit yang diakibatkan oleh sinaran ultraungu.
Ceri Acerola: Ceri Acerola sangat kaya dengan vitamin A, B1, B2, B3 dan C serta karotenoid dan bioflavonoid yang mengandungi khasiat yang efektif untuk menjadikan kulit lebih sihat, muda dan bebas dari bakteria dan penyakit yang akan merosakkan kulit. Ia juga bersifat antioksidan yang berupaya meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu menentang penuaan dan kerosakan sel.

Bunga Marigold: Bunga yang berasal dari Eropah ini mempunyai sifat antiseptik bagi mengatasi masalah kulit seperti jerawat, eczema dan luka. Selain itu, Marigold turut kaya dengan kandungan flavonoid yang berfungsi sebagai agen antioksida untuk meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu mencegah penuaan dan kerosakan sel

Fruktosa: Fruktosa merupakan gula yang bersumberkan buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan seperti tebu, madu dan telah digunakan sejak era 1850-an. Fruktosa tidak mengakibatkan peningkatan atau pengurangan tahap gula dalam darah secara mendadak sekaligus sesuai untuk penggemar makanan manis yang menghidap diabetes ataupun yang ingin mengawal berat badan.

Maltodekstrin: Sebatian yang dihasilkan daripada kanji ini terdiri daripada molekul glukosa yang berupaya membantu membekalkan kerbohidrat dan tenaga kepada tubuh bahan dan mengekalkan tahap gula dalam darah sekaligus membantu mengurangkan risiko penyakit diabetes.


Ha, macamana? 

Ok, kan. Saya cuba pek trial dulu. Rasa oren sebenar. Ni gambar produk Ephyra tu.


Kalau kawan-kawan atau sesiapa pun berminat, ada harga kasih sayang tau. Jom terjah blog Aku Bukan Bidadari
 
Insya-Allah moga mendapat manfaat. Kita berusaha dan selebihnya diserahkan kepada Yang Maha Kuasa.


No comments:

Post a Comment