Friday, September 12, 2014

Review Tentang Ephyra (Part 1)

Bismillahirrahmanirrahim.

Hari ni penghulu segala hari iaitu hari Jumaat yang penuh barakah buat seluruh umat Islam. Beramallah sebaik mungkin ye kawan-kawan untuk kita ambil fadhilatnya.

Hari ni nak cerita pasal produk ephyra yang saya baru ambil hari ni. Wah, teruja sekejap.

Kenapa saya teruja dengan produk ni?

Ha, sebab antara khasiat dan kelebihannya ialah menambahkan susu ibu! Kira macam produk milk booster tu. Tapi ephyra ni bukan khusus untuk ibu menyusu sahaja. Banyak lagi khasiatnya. Jom kita tengok apa kelebihan ephyra ni.

KHASIAT


  • Menyerlahkan kejelitaan wajah
  • Meningkatkan keanjalan dan kehalusan kulit
  • Membantu memulihkan kulit yang bermasalah
  • Membantu menentang penuaan
  • Mengurangkan kedutan dan garis-garis halus
  • Membantu melancarkan sistem pencernaan
  • Mengurangkan tahap kolestrol
  • Membantu membekalkan tenaga
  • Meningkatkan metabolisme
  • Memelihara sistem kardiovaskular
  • Menjadikan rambut yang lebih sihat, lembut dan bersinar

KANDUNGAN

Kolagen Marin: Kolagen merupakan struktur protein utama yang terkandung dalam tisu penghubung manusia dan hidupan lain seperti ikan dan mamalia serta kaya dengan khasiat untuk kesihatan tubuh badan manusia termasuklah pada bahagian kulit. Kolagen berupaya mengekalkan dan meningkatkan kehalusan dan keanjalan kulit di samping menggalakkan proses pemulihan luka, mengurangkan kesan parut dan kedutan serta menentang proses penuaan kulit. Selain itu, kolagen juga berperanan membakar lemak, memelihara sel-sel tubuh dan meningkatkan tahap metabolisme sekaligus membantu mengurangkan berat badan yang berlebihan.

Acai: Beri Acai merupakan tumbuhan yang sering terdapat di hutan hujan Amazon dan mengandungi pelbagai khasiat untuk memelihara kesihatan. Acai bersifat antioksidan yang mampu mengurangkan kesan radikal bebas sekaligus membantu mencegah daripada penuaan dan kerosakan sel. Selain itu, Acai turut berfungsi membekalkan tenaga kepada tubuh badan selain berupaya menyahtoksin, memperbaiki tona kulit agar ia lebih sekata, dan melancarkan lagi peredaran darah seterusnya menggalakkan fungsi organ dalaman.

Gam Akasia (Gam Arab): Gam Akasia atau Manna kaya dengan serat dan membantu mengurangkan kolestrol, selain berfungsi untuk membantu dalam menyerap nutrien dan meningkatkan sistem imun dengan sifatnya sebagai bahan prebiotik. Di samping itu, ia turut berupaya mengatasi masalah kulit yang tidak anjal dan membantu memulihkan cirit-birit dan perut kembung.

Tomato: Tumbuhan yang sering menjadi ramuan dalam produk kecantikan ini tidak dinafikan khasiatnya untuk mengekalkan kesihatan dan kecantikan kulit. Tomato terbukti dapat mengecilkan pori-pori, menghilangkan bintik-bintik hitam, mengawal penghasilan minyak pada wajah, mengekang pertumbuhan jerawat di samping mengatasi masalah kulit kusam dan melindungi kulit daripada sinaran ultraungu yang boleh merosakkan kulit.

L-Glutathione: Sejenis asid amino yang juga dipanggil Gluta ini berperanan sebagai anti-oksida yang paling berkesan untuk mencantikkan kulit. Ia terbukti mampu mengatasi masalah kulit yang kemerahan, bersisik dan kering di samping membantu mempercepatkan pemulihan luka. Di samping itu, bahan ini turut berupaya menyahtoksin dan meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu menentang penuaan dan kerosakan sel.

Astaxanthin: Astaxanthin yang merupakan pigmen organik ini bersifat antioksidan yang berperanan meneutralkan racun dalam tubuh badan selain membantu menentang penuaan dan merawat kerosakan kulit yang diakibatkan oleh sinaran ultraungu.
Ceri Acerola: Ceri Acerola sangat kaya dengan vitamin A, B1, B2, B3 dan C serta karotenoid dan bioflavonoid yang mengandungi khasiat yang efektif untuk menjadikan kulit lebih sihat, muda dan bebas dari bakteria dan penyakit yang akan merosakkan kulit. Ia juga bersifat antioksidan yang berupaya meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu menentang penuaan dan kerosakan sel.

Bunga Marigold: Bunga yang berasal dari Eropah ini mempunyai sifat antiseptik bagi mengatasi masalah kulit seperti jerawat, eczema dan luka. Selain itu, Marigold turut kaya dengan kandungan flavonoid yang berfungsi sebagai agen antioksida untuk meneutralkan radikal bebas sekaligus membantu mencegah penuaan dan kerosakan sel

Fruktosa: Fruktosa merupakan gula yang bersumberkan buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan seperti tebu, madu dan telah digunakan sejak era 1850-an. Fruktosa tidak mengakibatkan peningkatan atau pengurangan tahap gula dalam darah secara mendadak sekaligus sesuai untuk penggemar makanan manis yang menghidap diabetes ataupun yang ingin mengawal berat badan.

Maltodekstrin: Sebatian yang dihasilkan daripada kanji ini terdiri daripada molekul glukosa yang berupaya membantu membekalkan kerbohidrat dan tenaga kepada tubuh bahan dan mengekalkan tahap gula dalam darah sekaligus membantu mengurangkan risiko penyakit diabetes.


Ha, macamana? 

Ok, kan. Saya cuba pek trial dulu. Rasa oren sebenar. Ni gambar produk Ephyra tu.


Kalau kawan-kawan atau sesiapa pun berminat, ada harga kasih sayang tau. Jom terjah blog Aku Bukan Bidadari
 
Insya-Allah moga mendapat manfaat. Kita berusaha dan selebihnya diserahkan kepada Yang Maha Kuasa.


2 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


    ReplyDelete
    Replies
    1. Syukur alhamdulillah saya ucapkan kepada ALLAH karna atas kehendaknya melalui MBAH RAWA GUMPALA saya sekaran sudah bisa buka toko sendiri dan bahkan saya berencana ingin membangun hotel dan itu semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya tidak pernah menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini,atas bantuan MBAH RAWA GUMPALA yang telah memberikan nomor selama 3x putaran dan alhamdulillah itu semuanya tembus bahkan beliau juga membantu saya dengan dana ghaib dan itu juga benar benar terbukti,MBAH RAWA GUMPALA juga menawarkan minyak penarik kepada saya dan katanya minyak ini bisa digunakan untuk berbagai jenis keperluan dan baru kali ini saya temukan paranormal yang bisa dipercaya,,bagi teman teman yang ingin dibantu untuk dikasi nomor yang benar benar terbukti tembus atau dana ghaib dan kepengen ingin membeli minyak penarik silahkan hubungi MBAH RAWA GUMPALA di 085316106111 ini benar benar terbukti nyata karna saya sendiri yang sudah membuktikannya. BUKA BLOG MBAH RAWA GUMPALA

      Delete