Tuesday, June 23, 2009

Nota Untuk Abah & Mak...(^_^)

Assalamualaikum w.b.t....bersua kembali untuk penulisan kali ini yang berkisar tentang Hari Bapa. Selamat Hari Bapa untuk semua lelaki yang bergelar seorang bapa, ayah, papa, abi, daddy mahupun abah dan lain-lain.

'Abah' adalah panggilan saya adik beradik di dalam keluarga. Kini, umur abah sudah mencecah 63 tahun. Emak saya pula berumur 49 tahun. Saya sayang abah saya. Saya sayang mak saya.

My beloved family...
Tahun 2009 ni ada 3 orang ahli baru :)
Aqeel Haziq (anak saudara), Ubaidah (kak ipar)
dan Awis Kharni (suami tersayang)


Saya & suami tersayang


Abang Jo & Kak Ubaidah (kak ipar)


Aqeel Haziq Bin Mohamad Hirzan (4 bulan)

Ungkapan kata-kata bagaimana lagi hendak diucapkan buat mak dan abah kerana tiada kata-kata yang boleh menandingi jasa, pengorbanan dan kasih sayang mereka buat kami adik beradik. Namun, walau bagaimana pun, sebagai seorang anak, kami sentiasa mendoakan kesejahteraan mak dan abah.

"Ya Allah, Engkau ampunkan lah dosa-dosa kedua ibu bapaku dan Engkau kasihanikan lah mereka seperti mana mereka mengasihaniku sejak ku masih kecil.

Ya Allah, Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya, atas didikan mereka padaku dan Pahala yang besar atas kesayangan yang mereka limpahkan padaku, peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah, Apa saja gangguan yang telah mereka rasakan atau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku, atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku, jadikanlah itu semua penyebab hilangnya dosa-dosa mereka dan bertambahnya pahala kebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah, hanya Engkaulah yang berhak membalas kejahatan dengan kebaikan berlipat ganda".

Amin Ya Rabbal 'Alamin.


No comments:

Post a Comment